دسته‌بندی نشده

رنگ مو بدون آمونیاک

رنگ مو‌ بدون آمونیاک چیست؟

رنگ مو یکی از پرکاربردترین موادها و محصولات آرایشی و بهداشتی در دنیا می باشد که از این محصول برندها با کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارد.

آمونیاک یکی از ترکیبات اولیه ای است که در انواع رنگ مو و بسیاری از برندها استفاده شده است. این ماده شیمیایی اگر در مقدار زیاد در ترکیبات مورد استفاده قرار گیرد باعث خشکی مو می شود و به همبن دلیل است که بسیاری از خانمها شکایت می کنند که پس از استفاده از رنگ مو، موهایشان خشک و شکننده شده است.

آمونیاک و اتانول آمین ها یکی از پرکاربردترین موادهای شیمیایی است که در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات پاک کننده خانگی و محصولات مراقبتی شخصی استفاده شده است.

اولین رنگ مو شیمیایی توسط یوگن شولر (Eugène Schueller) فیزیکدان فرانسوی اختراع شده است و اختراع این فرد باعث شده است که امروزه بیش از ۷۵٪ از انسانها موهای خود را رنگ می کنند.

آمونیاک در رنگ موها باعث سرعت در بازشدن کوتیکول های مو می شود و رنگ پذیری مو با سرعت بالاتری انجام می شود. اما در این میان رنگ هایی وارد بازار شده است که روز به روز به درجه محبوبیت آنها در بین عموم اضافه می شود و این نوع از رنگ مو، رنگ موهایی است که بدون آمونیاک ساخته و ترکیب شده اند. در ساختار این رنگ موها از آمونیوم به جای آمونیاک استفاده شده است.

رنگ موها برای غلبه کردن به کوتیکول مو و رساندن خود به قسمت داخلی مو باید دارای PH قلیایی باشد چرا که موهای انسان در حالت طبیعی و خدادادی دارای خاصیت اسیدی است. در ترکیبات اکثر رنگ موهای دائمی از آمونیاک برای قلیایی کردن مو استفاده می کنند

آمونیاک موجود در رنگ مو کوتیکول های مو را باز کرده و توسط کورتکس مو که بخش داخلی مو و لایه زیرین می باشد تجزیه می گردد.

این امر باعث می شود که موها خشک شده و رطوبت خود را از دست بدهند. در این حالت فرد یا باید به طور دستی عناصر از دست رفته مو را به آن بازگرداند ( مانند استفاده از معجون مو و ابریشم مو) یا باید موهای خود را اولاپلکس تراپی، یا بوتاکس تراپی کند.

علت از دست دادن رطوبت مو در استفاده از رنگ های با آمونیاک بالا، این است که زمانی که آمونیاک به لایه کورتکس مو می رسد نیاز به رطوبت دارد در اینصورت رطوبت موجود در مو را جذب خود می کند.

مزایای رنگ موهای بدون آمونیاک

  1. فرمولاسیون مناسب
  2. کاملا سازگار با مو‌ و پوست سر
  3. فاقد بوی تند و آزار دهنده ( آمونیاک بوی تندی دارد و عدم‌وجود آن، بوی رنگ مو را ملایم تر می کند).
  4. عدم آسیب به مو (علت اصلی آسیب به تارهای مو آمونیاک است)
  5. عدم ایجاد حساسیت (عدم خارش، سوزش و حساسیت در پوست سر، چشم و یا ابروها)
  6. قدرت پوشش دهی بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *